La última concubina: un llibre per traslldarar-se a l'antic Japó

L’escriptora Lesley Dower és filla de mare xinesa i pare canadenc, professor de xinès a la Universitat de Londres. Les obligacions laborals dels seus pares van fer que passés la seva adolescència i joventut al Japó, on va quedar fascinada per aquella cultura. Tant fascinada, que alguns anys després, tot i haver-se instal·lat a Anglaterra, va dedicar part de la seva feina a explicar el funcionament d’aquell país. A més d’exercir com a periodista al Sunday Times, al Wall Street Journal, al Financial Times, Channel 4 i la BBC, ha escrit llibres de cuina japonesa, biografies de geishes (sent la més coneguda “Sadayakko: la geisha que va conquerir occident”) centenars de reportatges. Però es veu que Lesley Downer sempre va tenir una passió secreta: la cultura dels “shogun” i en especial la seva tendència a tenir concubines als seus palaus. Per això, quan va descobrir que el darrer shogun havia tingut un harem amb 3000 concubines, va decidir escriure “La última concubina”, una novel·la basada en fets històrics i ambientada en una de les etapes més turbulentes del Japó.

Així doncs, aquest llibre és ideal pels què es vulguin “traslladar”, amb tot luxe de detalls, al Japó rural del 1861. En aquella època, tenir la pell pàl·lida i faccions delicades, com tenia la Sachi – protagonista de la novel·la -, et feia diferent. Tan diferent que, quan fa onze anys, una princesa imperial se l’enduu al palau de les dones del castell d’Edo. Allà, en un ambient d’intrigues i rivalitats, conviuen tres mil dones i el jove shogun, governador de Japó. La Sachi serà l’escollida per convertir-se en la seva concubina. Els seus privilegis, no obstant, aviat seran només un record doncs esclata la guerra civil i ha de fugir per salvar la seva vida. En un Japó en ple canvi, en el que no hi ha lloc per la passió ni per l’amor, la Sachi s’enamora d’un jove guerrer però, abans de què pugui imaginar un futur amb ell, ha de resoldre el misteri que hi ha en els seus orígens i que amenaça en destruir-la…. I no us explico més!.

Espero que gaudiu de la lectura,…

Títol: La última concubina
Autora: Lesley Downer